lauantai 5. heinäkuuta 2014

Keräilyä

Nyt on kuulemma jalkapallon MM-kisat... Jonkin verran noita otteluita olen katsellut. Lähinnä siksi, että talodessamme on vain yksi televisio ja Aviokki on innokas penkkiurheilija. Vaikka ilmat ovat vihdoin muuttuneet kesäisiksi, nyt ei lähdetty mökille vaan ollaan kaupungissa, koska sunnuntaina on loppuottelu ja täällä kotona on parempi TV. No, parisuhteessa on joskus joustettava.

Ja mukavasti kaupungissakin kesällä viihtyy. Aamuisella pyöräilylenkillä ja tietenkin goekätköjen metsästyslenkillä sanoin Aviokille, että poiketaanpas torin kautta. Ja avot! Eräällä kirppismyyjällä oli peräti kaksi aurinkopulloa, joita minulla ei ollut.


Eli tuossa rivissä neljäs ja kuudes pullo. Seitsemän sitten enää puuttuu. Ja tänään huomasin taas sen, että värisävyjen muistaminen on todellakin ihmisen heikoin "muisti". Muistelin todella pitkään, että onko minulla tuota vaaleamman sinistä pulloa. Kännykkäkuvasta ei saanut selvää ja valaistus vaikuttaa pullon väreihin. Mutta uhkarohkeasti päätin ostaa pullon. Ja hyvä niin. Onneksi kerrankin onni oli puolellani.

Muutoin olen nauttinut kesän herkuista. Tomaateista...


Salaatista... Oman maan salaatinlehtiä ja tilliä.


Ja tietenkin uusista perunoita. Tässä edellisen päivän ylijäämäperunat grillattuina. On muuten hyvää. Päälle sipaisu grillauskastiketta ja pippuria. Kuumennus grillissä. Aviokki on grillaillut kanaa, lihaa ym. Minä en vain jostain syystä saa lihapuolelta alas kuin kahta makkaralaatua; Tervaporvaria ja Tapolan savulenkkiä. Tasalaatuisia ja möykyttömiä...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti