keskiviikko 30. heinäkuuta 2014

Loman loppu...

Niin se vain loma lähenee loppuaan. Ja ensi viikoksi on luvattu vielä superhellettä. Mitenkähän minä pärjään työtilassani, eteläpuolella ja isot ikkunat? Nimellinen ilmanvaihto. Kävin tänään vielä katselemassa alen loppulöytöjä tarkoituksena ostaa pari siistiä t-paitaa töihin. Ei oikein enää löytnyt.

Tämä kesä on kyllä ollut todellinen löhökesä. En ole saanut aikaiseksi mitään asiallista. Eilen vasta sain siivottua kodinkin kunnolla. Olisihan tässä ollut koko kesä aikaa. No, pari vuotta sitten muutamina kesinä ei ollut oikein kesälomaa. Kesät menivät oppikirjoja kirjoittaessa. Oli sekin aikaa. Huh. Enää en moiseen rumbaan alkaisi.

Ja en ole edes ottanut aurinkoa kertaakaan. Siis tarkoituksella. Siis minä, joka ennen vietin kaiken liikenevän kesäajan aurikoa palvoen.

Olen kyllä löhönnyt mökillä ilta-auringossa. Silloin kun paarmat ovat jo nukkumassa,


Olen tehnyt muutaman kerran ruokaa. Siis muutaman.


Olen yrittänyt hoidella parvekkeen kukkiani. Pelargonia kukki kerran ja nyt on yli kolmekymmentä uutta kukkavartta tulossa.


Ja rantakukka kukkii kauniisti.


4 kommenttia:

  1. Samma här. Ensi viikolla töihin.
    Siivousta ei ole tarvinnut harrastaa, kun on remontti päällä. Silloinhan ei kannata siivota sen kummemmin; mies imuroi ja moppaa ja sehän mulle riittää. Pesen sitten ikkunat marraskuussa, jos ei ole pakkasta.
    Aurinkoa olen ottanut, mutta lähinnä hyötyliikunnan ohessa. Pari kertaa olen lueskellut pihalla, mutta ilta-auringossa minäkin yleensä.
    Alennusmyynneistä ajattelin myös pari puseroa, en ole ehtinyt. Rahat olen kyllä jo tuhlannut matkustamiseen, joten vanhoilla vermeillä mennään.

    Vaan onhan ollut aurinkoinen kesä, mikähän on huomisen ukkosen suunta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikkunoiden pesu? :) Ikkunoiden tiivisterempan ohessa pesin olohuoneen ison ikkunan. Muut sitten ensi keväänä. Tai marraskuussa. Asumme siis kerrostalossa. Makuuhuoneen ikkunan edessä on aina läpikuultava verho. Kerran kun pesin ikkunan ja verhon yhtä aikaa, huomasin, että siitähän näkee läpi. Joten parempi intiimisuoja on, kun ei ole niin puhdasta.

      Ja just katoin sääennustetta. Ukkosten luvataan alkavan aamuyöstä...

      Poista
  2. Löhöilyksi taitaa omakin (eilen alkanut) lomani mennä. Ennakoin mahdollisen lomalaiskuuden viimeisellä työviikollani hoitamalla silloin kaappien siivouksia sun muita. Olin ajatellut sadepäivälle ne säästää, mutta eihän heinäkuussa sellaisia ollut. :)

    Työniloa ja aurinkoista elokuun jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä, kuinka pitkä/lyhyt on nais-/miesmuisti, mutta näin kuumaa heinäkuuta en muista...

      Hyvää loman jatkoa sinulle ja lomakelejä!

      Poista