perjantai 12. huhtikuuta 2013

Haaste

Sain haaasteen Mintun blogista ja siinäpä tämän päivän aihe

1. Mikä on lempivuodenaikasi ja miksi?

Jos on vähänkään tätä minun blogiani lukenut, niin on varmasti tullut selväksi, että kyllä se on kesä! Rakastan lämpöä ja aurinkoa. Niin kuin tuossa syksyllä Lontoon olympialaisten aikaan mainitsin, yritän ainakin joskus valvoa edes yhden kesäyön. On niin mahtavaa kuunnella joskus aamu neljältä mökillä lintujen laulukonserttoa ja katsella järveltä nousevaa usvaa. Ja odottaa, että aurinko alkaa lämmittämään. (Mutta seuraavana päivänä on kyllä melkein krapulainen olo... ei tällä iällä enää pitäisi valvoa...)

2. Pidätkö ruoanlaitosta ja mitä kokkaat mieluiten?

Pikkuhiljaa olen oppinut pitämään siitä. Mitään hirveän monimutkaista en harrasta. Ihan perusruokia; kalaa, lasagnea, salaatteja. Kun poikani oli armeijassa, päätin, että jokaisena viikonloppuna, kun hän tulee kotiin syömään, panostan siihen ja teen jotain erikoista. Vaikka  härkää viinissä... Kerran sitten poikani sanoi "kyllä mulle kelpaisi tavallinen lasagnekin..."

3. Mikä sinulle on tärkeintä elämässäsi?

Läheiset ihmiset ja terveys, tottakai. Niin paljon kuin tässä maailmassa on surua ja murhetta, minä olen toistaiseksi luonut itselleni aika mukavan elämän. Toistaiseksi. Tietenkin on huonoja hetkiä ja huonoja päiviä.


4. Oletko koskaan harrastanut tai harrastatko kilpaurheilua? Jos olet, niin mitä?

En ole harrastanut urheilua kilpailumielessä. Ja kuulun varmaan siihen yhteen prosenttiin, jolle ei jäänyt traumoja koululiikunnasta. En ollut huippu missään lajissa, mutta en heikkokaan. Jos saa vähän retostella, niin äidilläni on pronssi-mitali Kalevan kisoista vuodelta erkki ja pottu. Mutta ei periytynyt kilpailuvietti minulle. 

5. Karkit vai suklaa?

Suklaa, suklaa ja vielä kerran suklaa. Onneksi olen pystynyt rajoittamaan päivittäisen tarpeen kahteen palaan Fazerin tummaa suklaata.

No nih, ja nyt tämä haaste pitäisi jakaa eteenpäin... sanotaan niin, että kenellä vain blogini lukijoista on pulaa aiheista, saa vastata samoihin Mintun esittämiin kysymyksiin.

Jokunen ilta sitten oli näin mahtava auringonlasku.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti