torstai 10. toukokuuta 2012

Kieltäytymisiä

Eilen joku esittelijä/konsulentti toi työpaikalle ihania munkkeja. En ottanut. Tänään kolleega toi myöhästyneitä synttäriherkkuja. En ottanut. Ja illalla olisi vielä kokous, jossa takuulla on tarjottavaa. En aio ottaa. Vasta nyt olen tajunnut sen, kuinka paljon tuota ylimääräistä hyvää syötävää kertyykään päivän aikana. Jos ja kun tulevaisuudessakin pidän näin tiukan linjan, luulisi sen auttavan painonhallintaan. Tuota ylimääräherkkua on tarjolla näköjään melkein päivittäin. Ja ennen olen aina ottanut... 


Ei minun työpaikkani silti ole mikään pullukoiden kasaantuma. Vaikka joka päivä kaikki herkut ovat menneet, ilman minun osuutta asiaan. Muut osaavat näköjään paremmin tuon terveellisen syömisen. Minulla se piti palauttaa mieleen ja pitää mielessä edelleen.


Päivän syömiset:
- aamupala: turkkilaista jugurttia, mansikoita ja Valion boysenmarjakeittoa, pala tummaa suklaata
- lounas: 2 1/2 dl Knorrin tomaattivuohenjuustokeittoa, 1/3 prk raejuustoa
- päivällinen: pizzasalaattia, raastesalaattia, avokado, salaatinkastike, Salaneuvosjuustoa ja tupla Tazza kaakao

2 kommenttia:

  1. Työpaikalla on kyllä haastavaa kieltäytyä herkuista. Minulle tällä hetkellä vaikeampaa kuin kotona. Toisaalta jos päätän, etten ota ensimmäistäkään palaa/lajia, niin sitten ei ole mitään ongelmaa :)

    Elämässä täytyy tehdä valintoja päivittäin. Sinä olet onnistunut hienosti! :)

    VastaaPoista
  2. Niin pitää. Kuten tänään äitienpäivä herkkujen edessä. Aina ja tulevaisuudessakin!

    VastaaPoista