keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Töistä ja niiden tekemisestä

Joissakin asioissa minä olen aika pikkutarkka luonne. En ole esimerkiksi koskaan myöhästynyt mistään. Tai olen kerran töistä, mutta sekin johtui siitä, että bussi hajosi kesken matkan. Olen aina paikalla mieluimmin liian aikaisin kuin että myöhästyisin.


Kuten olen kertonut, kunta on minun työnantajani. Ja sehän meinaa sitä, että työt on jaettu melko tarkasti. Esim. työpaikkamme siistijät eivät kastele kukkia tai heidän työnkuvaansa ei kuulu biojäteroskiksen tyhjentäminen. Puhumattakaan kierrätyspaperin viemisestä asianmukaiseen roskikseen. Ei se kuulu vahtimestarillekaan, kun hänen ammattinimikeensä on erikoisammattimies.


Joten meidän työpaikkamme on melkoisen täynnä erilaisia listoja, kuten milloin on kenenkin tiskivuoro jne. Ne ovat pikkuisia asioita, mutta niiden hoitaminen helpottaa arkea. Ja silloin nämä muut työt tulevat jaettua tasapuolisesti, eivätkä ne rasita liikaa niitä joitakin, jotka uhrautuvat sitten tekemään ne hommat. Itse otan aina vuoden alussa nämä "erikoistyöni" ylös almanakkaan ja yritän tehdä ne. Mutta sitten on niitä, jotka viis veisaavat yhteisistä hommista. "Voi, miksi kukaan ei huomauttanut, että minulla on tiskivuoro?!" No eihän perhana kukaan minuakaan huomauttanut, kyllä minä sen ihan itse muistin!


... Niin, ei tämä silleen mikään iso asia ole, mutta tänäänkin yksi palaverivastaava oli lähtenyt kotiin ja arvatkaa kuka joutui jäämään valmistelemaan asioita, kun HerraIsoJohtaja tuli kyselemään asioista...


Päivän syömiset
- aamupala: sitä samaa
- lounas 2 1/2 dl Knorrin tomaattikeittoa, 1/3 prk raejuustoa
- päivällinen: K-kaupan herkkusalaattia, pizzasalaattia, raastesalaattia ja salaatinkastike, Salaneuvosjuustoa ja cappucino
                                             Tänään on ollut ihanan lämmintä, 17°C

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti