tiistai 7. elokuuta 2012

Haasteita, osa 2

Jatkan haasteiden parissa, tällä kertaa vastaan Laiskiaisen kysymyksiin.


1. Suosikki ruokasi?
Olen melkein kaikkiruokainen. Ainoat ruoat, joista en pidä ovat maksalaatikko ja simpukat. Mutta lempiruokia onkin sitten isompi määrä. Eli savustettu lohi uusien perunoiden kera, lasagne, sushi, pizza ja hernekeitto (ihan totta!).

2. Paras kaudenhoito vinkkisi?
Jossain bloggauksessani kerroin, että minä en paljoa kauneuttani hoitele. Vesipesu ja kosteusvoide riittää. Jos hajuvesi on kauneudenhoitoa, niin niitä kyllä menee. Nyt on ostoslistalla Issey Miayken uusin...

3. Suosikki lajisi/jumppasi?
En voi kamalasti jumpata. Minulla on diagnosoitu asentohuimaus. Tämä tarkoittaa sitä, että korvien tasapainoelimissä olevat pikku "kivet" liikkuvat huonosti ja äkilliset pään liikkeet saavat aikaan huimausta. Eli pitää tyytyä tasaisiin lajeihin kuten kävely ja pyöräily. Juoksemisen aloittaminen on suunnitelmissa...

4. Mitä ilman et tulisi toimeen?
Pesukone, jääkaappi ja keskuslämitys... No tottakai ihmissuhteet ovat tärkeitä.

5. Vinkkisi painonhallintaan?
Laske kalorit. Muuta tietä ei ole!

6. Suosikki vuodenaikasi ja miksi?
Kesä. Sen valo ja lämpö. Ei ole ihanampaa kuin olla valveilla ja katsoa kesäaamun sarastusta joskus klo 4 aikaan aamulla. Katsoin Lontoon olympialaisten avajaiset ja valvoin ihan tarkoituksella sitten tuohon neljään... Tosin olin aamulla aika rättipoikki. (Oli muuten mahtavat avajaiset. Itse pidän juuri tuollaisista huumorilla höystetyistä, ei niin tärkeilevistä tapahtumista. Sellaiset Kiinan viimekertaiset, millimetrin tarkkuudella suoritetut tuhannen ihmisen joukkokohtaukset, eivät ole minua varten)

7.  Aamun virkku vai torkku?
Aamun virkku.

8. Suurin saavutuksesi?
Millähän saralla tätä mitataan. Nyt voisin paljastaa sen, että jos teillä on kotona kouluikäisiä lapsia, niin minun nimeni komeilee yhden oppikirjasarjan kansissa. Myyntiluvuista päätellen aika monen perheen koululaisen repusta tuo opus löytyy... Minusta sen tekeminen on ollut aikuisikäni paras homma. Saada jakaa hienoa tietoa tuleville sukupolville.


9.  Parasta sinussa?
Yritän olla positiivinen ja olen luotettava.

10. Paheesi?
Ajan lujaa autolla. Minun ei juuri ohitella. Ei minulla silti ole kiire minnekään. Kun on hyvä auto, hyvä ilma ja hyvä maantie, on mukava ajella vähän reippaammin. En minä silti mikään hullu hurjastelija ole. En ota mitään turhia riskejä. Ja vain yhden huomautuksen olen saanut. Ajoin 50 alueella 54...

11. Paljonko käytät viikossa aikaa liikuntaan?
Jos liikunnaksi lasketaan koiran ulkoilutus, ja onhan se, niin varmaan 7 tuntia. Lisäksi työmatkapyörailyä 50 min/päivä. Eli tuleeko siitä yhteensä 11 tuntia?

Jatkuu muutaman päivän kuluttua!

Nyt on laihduttajan painajaisviikko. Tänään minulla oli äiti&tytär päivä (ts. tytär tarvitsi äitiä rahoittajaksi...). Kävimme myös yhdessä syömässä meksikolaisessa ruokapaikassa. Huominen ja ylihuominen menee Helsingissä työhommissa, se meinaa ravintolaruokailua. Perjantaina on kesän viimeiset grillibileet, toivottavasti. Yritän syödä kohtuudella. En syö ylimääräisiä välipaloja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti