torstai 29. maaliskuuta 2012

Rankka päivä

Tänään on ollut töissä aika rankka päivä. Normi päivä, mutta rankka. Töistä lähtiessä sanoin eräälle kolleegalleni, että odotin työpäivän loppumista kuin kuuta nousevaa. Hän vastasi minulle "sama täällä ja sama paska huomenna edessä". Pikkuisen hätkähdin. Jos asenne työhön on tuo, eikö silloin pitäisi ajatella työpaikan vaihtoa? Tai no, tämä kolleega on ollut työpaikan mäkättäjä, pahan ilman luoja, huomauttelija, RouvaNegatiivisuus koko sen ajan, kun olen hänet tuntenut. Mutta eikös se ole niin, että meitä mahtuu joka junaan ja osa jää vielä asemallekin? On vaan niin rasittavaa, kun joku näkee kaiken niin mustana...


Töissä myös eräs mies (mitenkäs se imarteleekaan niin...), HerraKuntosali, kysyi, paljonko olen oikein laihtunut? Vastasin, että yli 18 kg. Hän vastasi "Voi kamala, minä en koskaan pystyisi siihen!" Tämä HerraKuntosali on niitä työpaikan naistennaurattajia, vitsi irtoaa joka käänteessä ja illanvietoissa pikkukaljoissa vielä tuhmemmat vitsit. Mutta koskaan aiemmin hän ei ole sanonut minulle mitään. Siis henkilökohtaista, työasioita ollaan toki setvitty. Eli olen varmaan päässyt hänen kategoriassaan niiden naisten tasolle, jotka sopivat hänen kuntosalilla treenatun kroppansa kanssa keskustelemaan.


Mutta tänään ei muuta. Huomenna ajattelin käydä työpäivän jälkeen kierroksen kaupungilla. Kohta alkavat ne mökkiviikonloput ja silloin ei ehdi viikonloppuna kaupungilla pyöriä. Saattaa mennä koko kesä, etten käy keskustassa ollenkaan. 


Päivän ruokailut (siis sitä samaa):
- aamupala: turkkilaista jugurttia, mansikkasurvosta, Valion mansikkakeittoa ja se pienempi pala tummaa suklaata
- lounas: 2 1/2 Knorrin Currykana -keittoa, jatkettuna vedellä
- päivällinen: cheddar-meloni-salaatinlehti salaattia, pizzasalaattia, pala emmentalia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti