maanantai 27. helmikuuta 2012

Housuongelma

Tosi kiireisen työpäivän puolivälissä helpotti, kun kuulin, että minun ei tarvitsekaan lähteä erääseen seminaariin. Joten tämän päivän työtunnit on selätetty, ei mennytkään eilen kaavailemaani 12 tuntia. Ja ullkona on edelleen ihana auringonpaiste.


Ostin alennusmyynnistä uudet toppahousut, kokoa 38. Mutta lahkeet ovat tietenkin liian pitkät, se on minulle tuttua. Ensimmäisen lahkeen lyhennys meni ihan ok, mutta toinen lahje kierrätti ja ruttaantuu. Eli päällykangasta on enemmän kuin vuorikangasta. Minun piti ratkoa ja ommella lahje kolmeen kertaan, että sain edes siedettävän lopputuloksen. Ja viimeisellä ompeluyrityksellä tietenkin loppui puolasta aluslanka. 


Farkuissa sopiva lahkeenpituus on minulle 30 tai 28 tuumaa. Ja olen niin monet kerrat kironnut näitä Pohjoisen valikoimia, Stocmannillakin joka ikisen housuparin lahkeen pituus on 32. Olen maininnut myyjälle, että voisivatko he tilata housuja myös vähän lyhyemmällä lahkeella. Vastaus oli, että kyllähän he niitä tilaavatkin, mutta kun ne menevät heti... Siis tilatkaa enemmän! On se kumma, kun Helsingissä valikoimaa riittää. Olen nimittäin aika farkkukriittinen ihminen. Ainoa merkki, minkä kelpuutan tällä hetkellä päälleni on Gant. Istuu sovittelematta tälle perstyypille.


Aamun paino oli ihan mukava, 64,2 kg (bmi 24,77). 2,4 kg tavoitteeseen. On tämä hidasta.


Päivän syömiset
- aamupala: turkkilaista jugurttia, pilttiä, Valion mustaherukkakeittoa
- lounas: Kotikartanon kanakeittoa, raejuustoa
- päivällinen: K-kaupan pizzasalaattia (kaali, paprika, oreganomauste), juustoa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti