tiistai 4. maaliskuuta 2014

Aavistus keväästä

Kotipuutarhurit ovat sitten aikaista väkeä. Kuten olenkin jo kommentoinut, jäin viime keväänä paitsi haluamiani siemeniä, kun kaupoista olivat suosituimmat siemenet pääseet loppumaan. Vaikka olin liikkeellä toukokuun alussa.

Tänä vuonna en siis moista virhettä tehnyt. Je meitä olikin siellä monta siemenpussien valitsijaa, jo nyt maaliskuun alussa. Ihan kamalasti pieniin kasvatuslaatikoihini ei kylvettävää mahdu. Takaosaan perinteisesti hajuhernettä ja toiseen uutuutena kukonkannusta. Salaattimixiä, perussalaattia, tilliä ja silopersiljaa. Sekä perinteistä kehäkukkaa. Siinäpä ne. Kyllä näistä minulle kasvun ilon seuraamista riittää.



Viime vuonna alku näytti lupaavalta. Loppukesästä tilliin tuli kirvoja, salaatti kasvoi nopasti "ylikypsäksi" ja Lollo Rosso -salaatti tukehtui sen alle. Kehäkukat ja hajuherne kukkivat komeasti.

4 kommenttia:

  1. Minäkin olen aina ensimmäisten joukossa valkkaamassa siemeniä heti, kun ne tulevat kauppoihin, vaikka en keväästä pidäkään. Ja vaikka niitä on viime vuosiltakin kotona vaikka kuinka paljon. Ja vaikka istutukseni eivät koskaan onnistu aivan niin kuin suunnittelin... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kehäkukistakin saisi siemenet talteen, kun vain viitisisi kerätä. Ja pieni kasvihuone olisi mukava...

      Poista
  2. Näyttääpä mahtavalta nuo sun viljelykset. Pitäisi varmaan käydä siemenkaupoilla ja toisaalta pitäisi sitä ennen kyllä suunnitella vähän tarkemmin, mitä laittaa. Viime vuonna innostuin liikaa kaikesta turhasta ja istutuslaatikot olivat liian täynnä.

    Kasvihuoneeseen ostan valmiit tomaatintaimet, mutta kesäkurpitsat varmaan kasvatan taas itse. Kovin aikaisessa ei kannata olla, sillä mies aikoo tehdä kasvihuoneeseen kestopuusta korokeosan, jotta saadaan katto vähän ylemmäksi ja näin tomaateille 20 senttiä lisää kasvutilaa. Ja mulle kulkutilaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon niin kade, kuten olen jo ennenkin sanonut, että sulla on kasvihuone...

      Poista