perjantai 12. heinäkuuta 2013

Akvaario

Meillä on muuten työpaikalla akvaario. Arvatkaas, kuka on hoitanut sitä vuosikaudet?  Minä, ja ei kukaan muu. Akvaarion hoito vaatii kyllä työtä. Ihailen aina kirkasvetiasiä, puhtaita akvaarioita. Jotenkin nyt olen vaan väsynyt hoitamaan sitä työpaikan akvaarioita. Pikkuhiljaa se meni aika huonoon kuntoon. Tänään tein sitten päätöksen. Tyhjensin akvaarion. Siellä oli vielä kolme monnia ja yksi lehtikala. Hommasin irtolevyn ja keitin kiehuvaa vettä. Yksi kerrallaan haavin kalat ja heitin ne kiehuvaan veteen. Pesin kaiken pois ja vein varastoon. Siellä on halukkaalle "aloituspaketti".

Toivottavasti en näe tästä painajaisia. Olen nimittäin nähnyt monni-painajaisia. Siis että monni on kasvanut ja täyttänyt koko akvaarion ja minä en ole huolehtinut sille isompaa elinalaa...

Kaloihinkin kiintyy. Ne oppii tuntemaan. Mutta nyt olin kova.

Asiasta viidenteen, normaalisti en pidä muotoon leikatuista puista, mutta nämä olivat ihan kivoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti