torstai 18. heinäkuuta 2013

Hammaslääkärissä

Nyt se hammas on sitten onneksi hoidettu. Eikä tarvinnut edes puuduttaa! Eikä käynyt oikeastaan yhtään kipeääkään. Lääkäri sanoi paikan kestävän niin kriittisessä paikassa noin 10-15 vuotta. Hyvä niin. Ja mitään extremeä sillä ei saa tehdä, kuten aukoa pullon korkkeja tai katkoa siimaa. En ole kyllä ajatellutkaan. Parempi hampaasta tuli kuin alkuperäisestä. Eikä maksanut kuin 90€.

Ja oli "ärsyttävän" puhelias lääkäri. Kun itse ei voi sanoa mitään suun ollessa täynnä niitä kaikenmaailman imureita ym. Kysyin myös hänen mielipidettään näistä maustetuista vissyistä ja niiden vaikutuksesta hampaisiin. Minä kun olen koko pienen ikäni juonut sitruunavissyä. Ensin niitä kannettiin Haaparannalta laatikkotolkulla, Ramlösan sitruunavissyä, sitten pikkuhiljaa myös Suomessa alkoi saada niitä. Hän sanoi niiden hampaita kuluttavan tekijän olevan ihan yksilökohtaista. Jos erittyy paljon sylkyä, kuten minulla, niistä ei juuri haittaa ole. Ja minulla tosiaan erittyy paljon sylkyä. Joskus hampaita pestessäni tunnen, kuinka alaleuasta lentää sylkyä isolla kaarella. Kun olen joskus yrittänyt selittää tätä asiaa jollekin henkilölle, joka ei ole huomannutkaan omistavansa sylkirauhasia, on tuo toinen ihan pihalla...

Menipä taas jutut jonnekin... Elämään se kuuluu sylkykin! Enkä muuten syljeskele.

Kasvulaatikot muutama viikko sitten. Hyvin kasvavat!

2 kommenttia:

  1. Minä olen aina pitänyt maustettuja kivennäisvesiä haitallisempina kuin normaalia vettä. Samoin keinotekoisesti maustettuja juomia. Ihan uusi tieto minulle, että syljen määrä vaikuttaa asiaan noin merkittävästi.

    Hienot kasvulaatikot!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kuinkahan puhdasta se hanavesi on? Mutta olemmehan me tottuneet siihen. Esim. Rein-joen vesi käytetään 7 kertaa. Nykyinen vedenpuhdistustekniikka ei pysty poistamaan vedestä tiettyjä lääkeainejäämiä eikä estrogeeniä (tulee veteen naisten syödessä e-pillereitä). Meille tuleva vesi on Oulujoen pintavettä. Esim. Floridassa vedessä elävillä eläimillä, esim. alligaattoriella, syntyy nykyisin huomattavasti enemmän jälkeläisiä, joista ei voi erottaa, kumpaa sukupuolta ne ovat, johtuen veden suurista hormonijäämistä.

      Mutta liekö "lähdevesikään" on aina peräisin lähteestä. Hanasta ne sen varmaan ottavat...

      Poista