lauantai 25. helmikuuta 2012

Kaukokaipuuta

Minä olen taas tänään niin täynnä tätä laihduttamista. Mutta sen takia kait pidän tätä blogianikin, että tahtotila pysyisi päällä. Vielä hitusen yli 2 kg tavoitteeseen. Voiko viikon aikana laihtua yli 2 kg? Ilmeisesti ei... Tosin on kiva tavata tuttuja, jotka eivät ole nähneet minua pitkään aikaan, kuten tänään kaupassa. Kaikki kysyvät, mitä minulle on tapahtunut? Ja olen ilmeisesti ollut porukan ainoa ylipainoinen, en kyllä osaa nimetä tuttavapiiristäni tällähetkellä ketään ylipainoista. Tai no, muutama, vähän pyöreä.


Katselin jälleen tulevan viikon töitä. Neljänä päivänä tulee olemaan yli 12 tunnin työpäivä, perjantaina alkaa sitten odotettu talviloma. Olen usein miettinyt tätä elämänkulkua. Töitä, töitä, töitä. Jättäisikö kaiken, myisikö kaiken ja lähtisi vain maailmalle uusien kokemuksien perään. Anna-lehdessä oli juttu toimittaja Merja Mähkästä, joka teki niin. Luinkin hänen matkakertomuksiaan Ilta-Sanomista. Mutta minä en taida olla tarpeeksi rohkea. Vuorotteluvapaallekaan en voi jäädä, minulla on liikaa velkaa. No, velastahan pääsee eroon myymällä asunnon! Mutta jossakin pitää asua. Ei edellä mainuttu toimittajakaan myynyt asuntoaan.


Olen silti haaveillut irroittaumista näistä rutiineista, ainakin joksikin aikaa. Missä viettäisin tuon ajan? Paikassa pitäisi olla lämmin ja mukava ilmasto. Kovin alkeellistakaan paikassa ei saisi olla. Ei tällä iällä jaksa joka kerta lähteä ulos riu´ulle ötököiden syötäväksi, kun luonto kutsuu. Paikaksi on valikoitunut Australia. Ja hakeutuisn siellä jollekin karjafarmille keittäjäksi (kait siellä joskus ainakin teurastusaikaan tarvitaan karjapaimenien ruokkijaa, tilat ovat isoja ja paljon siellä on työntekijöitä). Tai sitten viinitilalle. Viininpoimijathan eivät yleensä saa muuta kuin ruokapalkan. Silti niihin hommiin on tunkua. Aikanaan tuttavani olivat australialaisella omenafarmilla töissä. He asuivat teltassa. Kun satokausi päättyi ja alkoi sadeaika, teltan purkamisen jälkeen sen pohjalta, tietenkin teltan pohjan ulkopuolelta, löytyi nukkumasta muutama myrkkykäärme. Läminhän siellä oli varmasti ollut. 


Ainahan saa haaveilla!


Päivän ruokailut
- aamupala: kaksi mukia mustaa kahvia, pala tummaa suklaata
- luonas: en ole vielä syönyt, ilmeisesti savusiikaa ja salaattia
- ilalla: australialaista valkoviiniä

1 kommentti:

  1. Minulla on ihan sama toive, haluaisin lähteä kauas pois ja jättää kaiken. Minkä tekisinkin, jos ei olisi vanhempiani. Mutta nyt ei auta kuin unelmoida. :)

    VastaaPoista