torstai 1. marraskuuta 2012

Sähköposti

Millekähän kumman sähköpostilistalle minä olen joutunut? Nimittäin olen aika hyvin säästynyt kaiken maailman roskaposteilta, mutta viime aikoina on sähköpostiini ilmestynyt mitä ihmeellisimpiä viestejä. Noiden viestien lähettäjän nimi on ihan tavallinen, vaikka "Maija Mattila". Ne ovat ulkoasultaan kaikki samanlaisia. Arielin fontti ja itse asia kirkkaan sinisellä. Ensin mainostettiin jotain lehtiä. Sitten karvanpoistoainita, sitten pikkuhousuja, sitten pikalainaa. Kaikki samasta lähteestä viestin ulkonäön perusteella. Mutta tämän aamun viesti olikin jo sitten toista maata. "Haluatko pelkkää PANOSERURAA? Liity tähän ryhmään. Ei mitään henkistä sitoutumista, pelkkää PANOSEURAA." Voi jessus. Osaako joku kertoa, miten noiden viestien lähettäjän saa selville? Ei varmaan mitenkään.

Aikanaan sain ihan "etanapostia" näiltä lomaosake-firmoilta. Aina viestin alussa oli lause "Olette voinut voittaa ihanan risteilyn...tai jonkin muun ihanan palkinnon... jos vain tulette esittelyymme..." Koska lähettäjä oli selvillä, soitin ko. firmaan ja sanoin, että en halua näitä posteja, en halua kuulla, että "olen ehkä voittanut". (Kuitenkaan todellisuudessa en olisi voittanut mitään). Ja postit loppuivat. Ja nyt tämä sähköpostipommitus... Aivan sama vaikka mainostaisivat niitä lehtiä tai käsivoiteita, mutta kun MINÄ EN HALUA NIITÄ!!!


Ihana kukkakauppa. Arvatkaa mistä? No tietenkin Krakovasta :)

5 kommenttia:

  1. Saamaan oon kiinnittäny huomiota. Lähettää on joku Maija.Meikälänen@etukirje.com tai xx.xx@infokirje.com. Mulle on tullu lainatarjouksia ja jotain ihan "iisejä" tuotetarjouksia. Sulle on tullut vähän "hevimpiätarjouksia". Oon onneks saanut vähennettyä posteja roskapostiasetuksia tiukentamalla.

    VastaaPoista
  2. Monen mainoksen lopussa on unsubscribe -kohta. Jos on, klikkaa siitä ja poista nimesi näin mainoslistalta.
    Minulla väheni huomattavasti roskaposti, kun älysin ruveta lukemaan postit loppuun asti ja poistamaan itseni kaikilta mahdollisilta "listoilta".
    Törkeintä on, kun useassa mailissa kerrotaan, että olen itse liittynyt listalle. Niinpä....Mukamas. Mihinkään kilpailuun tms. en ole koskaan osallistunut.

    VastaaPoista
  3. Kiitos neuvosta! Taas tänään sain postin, jossa tarjottiin 6000 euron pikalainaa. Olen todellakin ennen postanut nämä viestit lukematta niitä. Nyt katsoin viestin tarkkaan läpi -ja yllätys, yllätys, siellä lopussa oli todellakin pienellä ja vaalean harmaalla tekstillä kohta, josta sai poistettua itsensä postituslistalta. Toivottavasti. Ja kysyivät vielä perusteluja, miksi en halua näitä tarjouksia...

    VastaaPoista
  4. Joo, se on usein jollain hailakalla värillä siellä alhaalla. Mahdollisimman huomaamaton.
    Minulla auttoi radikaalisti roskapostin vähenemiseen ja teen edelleen tätä uloskirjausta systemaattisesti jokaisen roskapostin kohdalla. Toistaiseksi on auttanut. Mitähän ne vaan seuraavaksi keksii...

    VastaaPoista
  5. Minäkin sain tuon viestin! Lisäksi saan jostain syystä viestejä, joissa kysytään "Haluaisitko pidemmän peniksen?" :D No en oikeastaan... :D

    Minä aina silloin tällöin klikkaan noita poista minut listalta painikkeita, mutta silti saan edelleen näitä... Onneksi ne menee useimmiten suoraan roskapostikansioon.

    VastaaPoista