maanantai 23. heinäkuuta 2012

Rintaliivit

Muistan erän Speden sketsin, jossa mies meni ostamaan vaimolleen rintaliivejä. Myyjä kysyi "Mikä koko?" -52, vastasi mies. "Mutta sehän on hatun koko!"-Hatulla minä ne mittasinkin. 


Vähän samanlainen olo on minulla, kun joudun ostamaan itselleni rintaliivit. En koskaan muista oikeaa kokoa. Ja muutenkin rintaliivien ostaminen on vihoviimeistä hommaa. Olen lykännyt tämän kertaista tarvetta mahdollisimman pitkään. Talvella ei viitsi, kun vaatetta on kamalasti päällä. Joskus on valmiiksi vaan niin hikinen olo. Tänään pääsin sitten t-paita päällä kauppaan, joten pukeutumisen puolesta homma oli helppo hoitaa. Mutta en muistanut edes kuppikokoa, saati ympärysmittaa. Onneksi myyjä tuli apuun. 


No voiko mies ostaa naiselle rintaliivit? Minun mielestäni ei, jos kriteerinä on hyvä malli ja istuvuus. Nyt tuolla osastolla pyöri eräs itäeurooppalainen mies ilmeisesti vaimonsa kanssa ja valitsi tälle rintaliivejä. Tietenkin sen jotenkin ymmärtää, jos nainen on kokonaan riippuvainen miehen tuloista. Mutta minä tunsin olevani onnellinen länsimaalainen nainen. Saan valita itse, mitä päälleni pistän. Ja miestä en alusvaatekauppaan kanssani kelpuuta. Tokko edes lähtisi, jos pyytäisin.


Ylijääneistä uusista perunoista saa seuraavana päivänä ihan maukkaita grillaamalla. Sivele halkaistujen perunoiden päälle marinointinestettä ja ripottele haluamaasi pippurisekoitetta päälle. Grillaa ja nauti!

4 kommenttia:

  1. Oi, kun noi potut näyttää herkullisilta! Täytyy kokeilla!

    VastaaPoista
  2. Jep, se on ihan hyvä vaihtoehto ainaisille keitetyille perunoille. Ja silli sopii myös näiden seuraksi!

    VastaaPoista
  3. Itse käytin vuosikausia vääränkokoisia rintaliivejä kunnes viimein liiviblogeja lukemalla valaistuin että rinnanalusympärys sentteinä ei ole sama kuin rintaliivikoot EU-mittoina, vaan EU mitoista pitäisi ottaa ainakin 10 cm pois (neljä tuumaa) ja sittenkin pyöristää alaspäin jos on ylipainoa. Itsellä vanhat liivit 95C, rinnan ympärys alta tiukasti 96 cm. Kokeilin 85-ympäryksen liivejä, liian isot joten päädyin 80-ympärykseen.

    Kuppikoko vastaavasti suurenee kahdella per pienempi ympärys - minulla tosin alkuperäinenkin kuppikoko oli liian pieni, tällä hetkellä käytän kokoa 80J. Netistä joudun tilaamaan liivini enimmäkseen koska täällä kaupoista ei löydä F-kuppia isompaa. Kotisivullani olevista edistyskuvista näkee ettei se J-kuppi loppujen lopuksi ole kovinkaan iso.

    VastaaPoista
  4. Jep. Samoin eräs tuttavani valisti minua, kun oli ostamassa itselleen liivejä. Nyt hänellä on D-kupit ja kehui niitä. Minä mahdun ajokoiran korvineni c-kuppiin...

    VastaaPoista