torstai 17. toukokuuta 2012

Haaste

Sain blogituttavaltani J.B.:ltä haasteen, joten vastaanpa nyt siihen. Olen kyllä aika huono analysoimaan itseäni, mutta katsotaan, mitä tästä tulee.



1. Minkä kirjan jokaisen pitäisi olla lukenut elämänsä aikana ja miksi?
2. Oletko koskaan tehnyt mitään rikollista?
3. Pidätkö eläimistä ja jos, mistä eläimestä erityisesti?
4. Suosikkitv-sarjasi ja miksi?
5. Mikä on pahinta, mitä sinulle on tapahtunut?
6. 3 suosikkiblogiasi ja miksi juuri ne?
7. Mitä muuttaisit luonteessasi, jos voisit; mitä ulkonäössäsi?
8. Miten suhtaudut rahaan? Onko sinulle tärkeää olla rikas, oletko saita vai tuhlari, uskotko rahan tekevän onnelliseksi?
9. Mikä oli nuorena suurin unelmasi ja toteutuiko se?
10. Mikä on ollut paras hetki elämässäsi?
11. Minkä väriset silmät on kauneimmat? 



1. Minkä kirjan jokaisen pitäisi olla lukenut elämänsä aikana ja miksi?
No kyllä minusta lukemisen arvoinen kirja on se edellisessä postauksessani mainitsemani John Steinbeckin Ystävyyden talo. Se opettaa, että raha ja omistaminen eivät ole ainoita onnelliseksi tekeviä asioita.


2. Oletko koskaan tehnyt mitään rikollista?
Tähän voin vastata, että en ainakaan tietoisesti. Kahdet parkkisakot olen elämäni aikana saanut, nekin omaa huolimattomuutta. Ainoa "rikollinen" teko on, että ajelen mielelläni polkupyörällä ilman kypärää. Niin, ja tykkään ajaa autolla lujaa. Kerään koirankakat ja maksan televisioluvan.


3. Pidätkö eläimistä ja jos, mistä eläimestä erityisesti?
Minulla on aina ollut jokin kotieläin. Ensin meillä kotona oli kissoja. Itse en muista, mutta äiti kertoo, että eräs kissoista jäi auton alle ja kuoli. Minä olin löytänyt kuolleen kissan ojanpenkalta, joka oli tuolloin jäykistymistilassa. Olin pistänyt kissan poikittain pyöräntarakalle ja ajanut sen kotiin. Onneksi minulla ei ole mitään mielikuvaa asiasta.


Sitten meillä on aina ollut koira. Minä olen koiraihminen. Nytkin tuossa vipeltää mustavalkoinen PoikaKoira. Ei ole kamalampaa kuin omasta lemmikistä luopuminen.


4. Suosikkitv-sarjasi ja miksi?
Minä en ihan kamalasti mitään sarjoja katso. Kotikatua olen seurannut sen alusta saakka. Sopivan kevyt ja huoleton. Amerikkalaisia sarjoja en katso ollenkaan. Nyt aion katsoa uusintana näkyvän kotimaisen sarjan Harvoin tarjolla. Siinä on mielestäni mukavia roolihahmoja ja näyttelijät suoriutuvat osistaan hienosti. Ja tarina on todentuntuinen. Olenkin aina sanonut, että pidän sarjoista ja elokuvista, jotka voisivat olla totta. Jostain sci-fi -sarjoista en pidä ollenkaan.


5. Mkä on pahinta, mitä sinulle on tapahtunut?
Avioero. Se tuli täysin yllättäen. Koko 17-vuotinen liittomme oli 3 minuutissa ohitse. Tuon koommin en ole exälle puhunut.


6. 3 suosikkiblogiasi ja miksi juuri ne
En pysty nimeämään suorilta kolmea suosikkia. Seuraan aikuisten ihmisten kirjoittamia elämänmakuisia blogeja. Teiniangstia en jaksa.


7. Mitä muuttaisit luonteessasi, jos voisit; mitä ulkonäössäsi?
Minä haluaisin olla vähän ahkerampi, laiskottaa joskus niin vietävästi. Ja roikkuvan kaksoisleuan haluaisin pois.


8. Miten suhtaudut rahaan? Onko sinulle tärkeää olla rikas, oletko saita vai tuhlari, uskotko rahan tekevän onnelliseksi?
Olen ollut siinä onnellisessa asemassa, että varsinaista niukkuutta minun ei ole tarvinnut koskaan kokea. Kyllähän rahankäyttöä joutui miettimään, kun lapset olivat pieniä. Ja  suhtautumista rahaan tuli opetettua lapsillekin. Tyttäreni tunnusti minulle, että olisi halunnut mennä pienenä balettiin (siis niiden kymmenen muun harrastuksen lisäksi...), mutta ei tohtinut pyytää sitä minulta, koska olin juuri valitellut rahapulaa. 


Raha ei tuo onnea, mutta tietyn varmuuden se tuo elämään. Ja minulla on taipumusta tuhlailuun. Ostin jopa sijoitusasunnon, koska huomasin, että saatoin ostella ja tuhlailla ihan mielettömiä asioita. Kahdet saappaat kerralla, 700 euroa, uusi älypuhelin, 700 euroa. Nyt taas ei jää ylimäärärahaa, koska kahden asuntovelan maksaminen vie tuon ylimääräisen, ennen tuhlatun rahan.


9. Mikä oli nuorena suurin unelmasi ja toteutuiko se?
Tähän en osaa vastata. Unelmoin ihan tavallisista asiosta. Perheestä, matkustelusta, onnellisuudesta. Olenhan saavuttanut nuo kaikki, mutta kyllä mustaakin mustempia juttuja olen myös läpikäynyt


10. Mikä on ollut paras hetki elämässäsi?
Paras hetki ja parhaat hetket ovat lasteni syntymät. Ja vieläkin on ihan parhautta saada lapset luokseen vaikka vain syömään. Kaiken mun voisin antaa pois.



11. Minkä väriset silmät on kauneimmat? 
Turkoosit. Vaikka värillisillä piilolinsseillä korostettuna!

Ja jatkan haastetta eteenpäin kaikille niille seitsemälle muulle seuraajalleni! S´il vous plait!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti