tiistai 11. joulukuuta 2012

Remppa

Kyllä on hankalaa tehdä töitä remontin keskellä. Kuten eilen kirjoitin, omaan työtilaan ei ole edes toivottavaa mennä. Minun oli kuitenkin ihan pakko käydä aamulla työhuoneessani. Unohdin erään tärkeän lappusen laatikkoon. No, laatikosto oli tungettu seinän viereen kaikista taaimmas, päällä oli irroitetut kattolamput ja ympärillä vielä rakennustelineet. Ei toivoakaan, että olisin yltänyt laatikolle ja saanut sitä auki.

Huoneessa pyöri ihan leppoisia rakennusmiehiä. Yksi kysyi, onko minulla ollut hengitystieongelmia? (Yksi syy tähän remonttiin on nuo tämän päivän kuumat sanat: huono sisäilma) Minun piti sanoa, että minulla ei ole ollut mitään ongelmia, ei koskaan. Mitä nyt joskus perinteisten kuumeiden jälkeen tai niitä ennen on nenä vuotanut. Remppamies sanoi "Tuuppa tänne" ja kaivoi puukollaan seinänvierustaa. Lattia oli silminnähden valahtanut hiukan alemmaksi ja sieltä listan alta mies kaiveli jotain töhkää. Homehtuneita rakenteita?

Aloin sitten miettimään, onko minulla ollut mitään oireita? Väsymys? Mutta väsyminenhän voi johtua niin monesta syystä. Jo yksinomaan työpäivät saattavat venyä pitkiksi, yöunet voivat jäädä lyhyiksi tai sitten ulkoilun puutetta. Tänäänkin tuon työpaikan häslingin päälle piti ottaa tunnin nokoset, enkä ajatellut sen johtuvan huonosta sisäilmasta. Otanhan minä päivänokosia lomallakin.

Niin, ja tiedän, että huomennakin on jälleen 12 tunnin työpäivä... Kyllähän tuommoinen väsyttää jo etukäteen.


Tämäkin vaatisi remppaa... Kaunkohan on ollut korjaamatta? Maailmansodan loppumisesta saakka?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti